کلاسیک در معماری داخلی (1)

کلاسیک

خلاصه ای از تاریخ سبک کلاسیک

کلاسیک در فرانسه از قرن 17 نشات گرفته و به سرعت در سراسر اروپا گسترش یافت. برای بیش از دو قرن تبدیل به سبک غالب شد. هنرمندان آن زمان از هنر یونان و روم باستان دقت، وضوح و سادگی را الهام گرفته گرفتند. با وجود قوانین سختگیرانه، سبک کلاسیک خود را به خوبی در کشورهای مختلف به تصویر کشید: اگر کلاسیک در طراحی داخلی فرانسه سرشار از شکوه و جلال و درخشش بود، در انگلستان با عقلانیت و دقت شناخته میشد. در ادامه با هماهنگی و خویشتن داری معقول این سبک خود را به روسیه رساند. ساختمان ها در پترزبورگ و فضای داخلی آنها به عنوان یک مثال برای طراحی اتاق های نجیب زادگان در سراسر امپراتوری روسیه بحساب می آید.در اواخر قرن 18 و 19 کلاسیک روسیه یک روند کاملا جدید در معماری را در پیش گرفت. کلاسیک روسیه با تمام دنیا متفاوت است و این تفاوت از جهت اجازه ی ادغام این سبک با سایر سبک هاست.

 

تاریخچه سبک کلاسیک

 ویژگی های طراحی  کلاسیک در فضاهای داخلی

تشخیص سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی به هیچ وجه کار دشواری نیست، کافی است به اطراف خود نگاهی با دقت بیاندازید.
 ستون ها، درها و پنجره ها با خطوط روشن و مرزهای مشخص. شومینه های از جنس سنگ مرمر و تمام مبلمانی که تمایل به فرم های گوشه دار و مستطیل شکل دارند،همه و همه از نشانه های این سبک بشمار می آیند.طیف رنگی استفاده شده معمولا از رنگهای پاستلی روشن خارج نمی شوند.داخل طاقچه های سالن های بزرگ مجسمه های باستانی کار شده است. تزیینات کلاسیک با طرح برگ های مختلف مثل بلوط و طرح های پر پیچ و خم یونانی خود را به تصویر می کشد اما این در حالی است که همیشه یک نظم کلی و تقارنی منحصر بفرد در تزیینات دیده می شود.  بطور خلاصه می توان گفت کلاسیک در فضاهای داخلی غالبا خود را روی ستون ها سرستون ها،قوس ها و گچ بری ها نشان می دهد.

مصالح مورد استفاده در سبک کلاسیک

سبک کلاسیک متریال های ارزان قیمت را نمی پذیرد،تمام متریال ها طبیعی ،خاص و در نتیجه گران قیمت هستند.ستونها و سر ستون ها عموما از جنس سنگ مرمر یا گچ بری های دستی هستند.
دیواره ها اغلب با پنل های پارچه ای و یا چوب طبیعی پوشانده میشوند.
برای کف غالبا از پارکت های مرغوب استفاده می شود اما برای بعضی فضاها مثل آشپزخانه،سرویس های بهداشتی و حتی سالن های نشیمن میتوان از سنک مرمر و یا تایل های سنگی هم استفاده کرد.
سقف ها در طراحی کلاسیک معمولا سفید، بهمراه کتیبه ها و گچبری های زینتی هستند.

مصالخ مورد استفاده طراحی کلاسیک

🔸🔸🔸معماری داخلی بوم 🔸🔸🔸
برای مشاوره ی اولیه رایگان، آشنایی بیشتر با پروژه های انجام شده (از مرحله صفر تا تحویل نهایی)، اجرای تاسیسات و جزییات اجرایی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس : ٠٢١٢٢٢۴۶٣۵٢
شماره تلگرام : ٠٩١٢٣٠٢٨٨٣٠

اشتراک‌گذاری
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
برای طراحی کلینیک دندانپزشکی چه کاری انجام دهیم؟
نوشتهٔ بعدی
طراحی مطب دندانپزشکی به سبک روستیک

مطالب مرتبط

نوشته مشابه وجود ندارد

فهرست