طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی علامه

پروژه

طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی علامه

کاربری: مطب دندانپزشکی
موقعیت مکانی: سعادت آباد-علامه
متراژ: 130 متر
تعدادیونیت: 3 دستگاه
سبک معماری داخلی: مدرن
هزینه : نرمال
تم رنگبندی : گرم

طراحی پروژه علامه با متراژ حدود صدو بیست متر شروع شد.

با توجه به خواسته کارفرمای ما که این فضا را بیشتر برای مطب دندانپزشکی مدنظر داشت اتاق‌های کار این مطب به صورت مجزا از هم طراحی شده‌اند که یک اتاق برای خود پزشک و یک اتاق برای بخش جراحی در نظر گرفته شد.

با توجه به پلان قدیمی که واحد داشت یک فضایی برای آشپزخانه ویک سرویس بهداشتی داشت.

طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی علامهسرویس بهداشتی شخصی

یکی از نکات مهم این پروژه خواسته اولیه ی کارفرمای ما برای داشتن سرویس بهداشتی شخصی برای خودش بود.
با توجه به پلان قدیمی که واحد داشت و لوله کشی هایی که در سیستم قدیمی ساختمان وجود داشت،

مجبور بودیم تغییراتی را در کف ایجاد کنیم که مناسب شیب لوله ها باشد و سرویس‌بهداشتی دومی ساخته شود و لوله کشی شود.

این موضوع یکی از اولویت های بسیار مهم کارفرما بود و بنابراین حدود 11 متر از فضا برای تولید راهرویی برای این موضوع تعبیه شد که پزشک حتما سرویس بهداشتی شخصی خود را داشته باشد.

طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی علامه

فضای آبدارخانه

نکته دوم که در این پروژه اهمیت داشت و اینکه یک فضای آبدارخانه بزرگ برای این مجموعه طراحی شد که بخشی را برای پذیرایی از مهمان و بخشی هم برای صرف ناهار و برای پرسنل طراحی شد و در نظر گرفته شد.

با توجه به شرایط پلان که درطبقه اول قرار داشت و واحد  تراسی هم نداشت مجبور بودیم که بخشی از تأسیسات پر سر و صدا مثل کمپرسور و ساکشن مرکزی را در بخشی از آبدارخانه با تغییر کمدهایی و عایق صدا طراحی و اجرا کنیم.

یکی از مطالبی که خیلی اهمیت دارد برای انتخاب واحد مناسب برای مطب دندانپزشکی ، داشتن تراس است.

اتاق مشاوره

یکی از موارد دیگری که کارفرما جز خواسته های اولیه اش درمورد فضاهای مورد نیاز ما رادرجریان گذاشت داشتن یک آفیس و یک اتاق مشاوره بود که حتما می خواست از فضاهای درمان جدا شود.

معمولا بین دندانپزشکان رایج است که فضایی را برای مشاوره داشته باشند. بعضی از دوستان ترجیح میدهند این فضا را کنار یونیت خود داشته باشند. اما برخی دیگر تمایل دارنداتاق مشاوره در فضایی مجزا باشد.

طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی علامه

پوشش دیوارها

در طراحی داخلی این مجموعه از معماری مدرن استفاده شد که تاثیرات و آثار آن روی بیماران که در مقاله معماری داخلی مدرن بررسی کردیم.پوشش های دیوار ها در بخش سالن انتظار با توجه به طراحی ،کاغذ دیواری در نظر گرفته شد.بخشی از آن برای نشیمن با دو شکل مختلفی به صورت نیمکتی و یکی به صورت مبلمان در نظر گرفته شد که ترکیبی از دو نوع صندلی باشد.

طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی علامه

 

آسمان مجازی

دراتاق ها برای تعدیل شدن ارتفاع سقف ها و تاثیر بصری ان برای بیماران از آسمان مجازی استفاده شد که با توجه به کاربری هر اتاق تصاویر آن انتخاب شد اتاقی که عملکردها و خدمات برای بزرگسالان ارایه می‌دهد .

طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی علامهتصاویر مناسب کودکان برای طراحی بخش اطفال تهیه شد.برای بخش جراحی هم می توان گفت المان جدیدی به طراحی اضافه شد که یک سقف قوسی طراحی شد که تا روی دیوار آمد و یک بعد خاصی به فضا داد وپرسپکتیو خاصی را در فضا ایجاد کرد.

تا بتواند برای کسی که روی یونیت قرار دارد یک تجربه خاص را تداعی کند.

 

طراحی میز منشی ومبلمان وسقف کاذب با تکنیک معماری پارامتریک

یکی از المان های خاص این مجموعه طراحی میز منشی بود که با تکنیک معماری پارامتریک طراحی شد.

در این سبک طراحی در واقع یک سری عضو هستند که کنار هم با یک فرمول خاصی تکرار میشوند و تنوع جالبی را در طراحی ایجاد می‌کنند.

ولی نه فقط برای طراحی میز منشی بلکه برای طراحی مبلمان  و سقف کاذب پارتیشن ها و حتی خود فضاها می شود. از این نوع تکنیک برای طراحی استفاده کرد.

 

طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی علامه🔸مطلب پیشنهادی: آشنایی با اصول دکوراسیون مطب

طراحی مطب توسط بوم آرچی

مرکز بوم آرچی متخصص در امر طراحی مطب می‌باشد و پروژه های زیادی را در زمینه طراحی مطب دندانپزشکی و پزشکی انجام داده است. بنابراین اگر شما نیز قصد راه اندازی مطب را دارید، می‌توانید طراحی داخلی و دکوراسیون آن را به ما بسپارید. برای مشاهده ی پروژه های انجام شده توسط مرکز بوم آرچی، اینجا کلیک کنید.

🔸🔸🔸طراحی مطب بوم 🔸🔸🔸
برای مشاوره ی اولیه رایگان، آشنایی بیشتر با پروژه های انجام شده (از مرحله صفر تا تحویل نهایی)، اجرای تاسیسات و جزییات اجرایی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس :  22246352-021
شماره تلگرام : 30 88 302 0912

لوازم لوکس دکوراسیونی

طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی علامه

اشتراک‌گذاری
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
معماری به سبک صنعتی 2
نوشتهٔ بعدی
طراحی مطب دندانپزشکی قائم

مطالب مرتبط

فهرست