انواع اتاق های درمان برای دندانپزشکی ها کدامند؟

اصول طراحی مطب دندانپزشکی و پزشکی | طراحی مطب شیک و تخصصی

انواع اتاق های درمان برای دندانپزشکی ها کدامند؟

بطور کلی اتاق های درمان برای دنداپزشکی ها به لحاظ چیدمان و معماری داخلی به سه دسته اصلی تقسیم میشوند:

بهترین زمان مراجعه به طراح داخلی برای کلینیک دندانپزشکی چه زمانی است؟ 1)H شکل

H شکل فرم ایده آل بسیاری از طراحان مطب های دندانپزشکی است. در این چیدمان با دو در خروجی پشت یونیت دندانپزشکی و همچنین دو درب روبروی آن ،رفت و آمد برای پزشک و دستیاران و بیمار به راحت ترین شکل ممکن اتفاق می افتد.اما نقاط ضعف این چینش فضای زیادی هست که از کل پلان مطب اشغال میکند وهزینه ی بیشتری نیاز دارد. همچنین امکان ایجاد یک چشم انداز زیبا برای بیمار در اتاق درمان دندانپزشکی تا حد زیادی محدود می شود.

2)U  شکل

چیدمان U شکل اما نمونه ی تغییر یافته ی  H شکل است.که در درب خروجی پشت یونیت دندانپزشکی قرار میگرد.یکی برای بیمار و دیگری برای پزشک و دستیاران.در این حالت از آنجایی که روبروی یونیت ترافیک رفت و آمدی وجود ندارد و محل مناسبی برای قرار گیری پنجره،تزیینات دکوراتیو و یا حتی داکت هایی برای تاسیسات دندانپزشکی می باشد. هر دو مدل H و Uاز نظر راحتی برای حرکت پزشک و دستیاران مناسب و استفاده از این طرح در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی رایج است.

طراحی مطب دندانپزشکی با محدودیت زمان و بودجه3) Y شکل

طرح  Y شکل اما برای اتاق های درمان با یک ورودی است.این ورودی میتواند پشت یا کنار یونیت دندانپزشکی قرار بگیرد.این الگو برای طراحی مطب های دندانپزشکی از رایج ترین الگوهاست اما در نظر داشته باشد در این الگو فاصله ی یونیت ها با هم و مسافتی که پزشک  باید بین آنها طی کند،کمی طولانی تر خواهد شد.این مساله مخصوصا در دکوراسیون داخلی کلینیک های دندانپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی مطب دندانپزشکی یک زوج به متراژ 96 مترمربعهمانطور که در تصویر دیاگرام ملاحظه میفرمایید باتوجه به وضعیت موجود و شرایط و نیازهای هر مطب/کلینیک دندانپزشکی این طرح ها قابلیت ترکیب شدن هستند. معماری داخلی بوم همیشه بر این تلاش است تا با رعایت اصول اولیه و خلاقیت بهترین راه حل را برای فضای شما ارایه دهد.

مطلب پیشنهادی: انواع نورپردازی درمطبانواع اتاق های درمان برای دندانپزشکی ها کدامند؟

طراحی مطب توسط بوم آرچی

مرکز بوم آرچی متخصص در امر طراحی مطب می‌باشد و پروژه های زیادی را در زمینه طراحی مطب دندانپزشکی و پزشکی انجام داده است. بنابراین اگر شما نیز قصد راه اندازی مطب را دارید، می‌توانید طراحی داخلی و دکوراسیون آن را به ما بسپارید. برای مشاهده ی پروژه های انجام شده توسط مرکز یوم آرچی، اینجا کلیک کنید.

🔸🔸🔸طراحی مطب بوم 🔸🔸🔸
برای مشاوره ی اولیه رایگان، آشنایی بیشتر با پروژه های انجام شده (از مرحله صفر تا تحویل نهایی)، اجرای تاسیسات و جزییات اجرایی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس :  22246352-021
شماره تلگرام : 30 88 302 0912

لوازم لوکس دکوراسیونی

 

انواع اتاق های درمان برای دندانپزشکی ها کدامند؟

اشتراک‌گذاری
, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی مطب دندانپزشکی با سه یونیت
نوشتهٔ بعدی
بهترین زمان مراجعه به طراح داخلی برای کلینیک دندانپزشکی چه زمانی است؟

مطالب مرتبط

فهرست