طراحی و اجرای کلینیک دندانپزشکی تهرانپارس

پروژه

طراحی و اجرای کلینیک دندانپزشکی تهرانپارس

کاربری: کلینیک دندانپزشکی
موقعیت مکانی: تهرانپارس
متراژ: 200متر
تعدادیونیت: 5دستگاه
سبک معماری داخلی: مدرن
هزینه : اقتصادی
تم رنگبندی : سرد

طراحی و اجرای کلینیک دندانپزشکی تهرانپارسپروژه اقتصادی

پروژه تهرانپارس یک کلینیک دندانپزشکی است.با ۵ یونیت دندانپزشکی که به سبک مدرن  طراحی شد.خواسته کارفرما از ما این بود که این پروژه به صورت اقتصادی طراحی شود.

برای آشنایی بیشتر با خدمات مجموعه داخلی بوم اینجا را کلیک کنید.

طراحی کلینیک دندانپزشکی دارای 5 یونیت

قبل از اینکه گروه معماری داخلی بوم با این موضوع شروع به کار کند،واحد تخریب شده بود و هیچ دیواری از قبل باقی نمانده بود.

با توجه به اینکه کارفرما نمی خواست مجوز از معاونت درمان بگیرد، قوانین معاونت درمان در طراحی کلینیک رعایت نشد ولی قرار بر این بود که این محل به صورت کلینیکی استفاده شود.

طراحی و اجرای کلینیک دندانپزشکی تهرانپارسانتخاب متریال

کلینیک مورد نظربا ۵ یونیت با 5 فضای مختلف وبا رنگ بندی متفاوت از هم طراحی شده اند که به خوانایی فضا کمک کند ولی از لحاظ انتخاب متریال ،رنگ که ارزان ترین پوشش برای دیوار ها است را انتخاب کردیم.  به دلیل اقتصادی بودن پروژه،بهترین انتخاب بود.

طراحی و اجرای کلینیک دندانپزشکی تهرانپارسهزینه پروسه‌ی معماری داخلی

همیشه سوال از ما پرسیده میشود که آیا معماری داخلی پروسه‌ی هزینه بری است ؟ در جواب باید گفت خیر.بعضی وقتها میتواند با حداقل هزینه ها و حداقل تغییرات، پروژه شما و واحد شما تبدیل به یک مطب دندانپزشکی باهزینه پایین اقتصادی باشد.

اتاق تاسیسات

سیستم لوله کشی این کلینیک با لوله های معمولی انجام شد.

واحد دارای تراس بزرگی بود که یک قسمتش را مسقف کردیم و به عنوان اتاق تاسیسات استفاده شد. کمپرسور مرکزی در این اتاق کار گذاشته شد و پیش‌بینی سیم‌کشی واجرای موتور برق در آینده، در نظر گرفته شد.

طراحی و اجرای کلینیک دندانپزشکی تهرانپارسبودجه و طراحی

نکته قابل توجه در این پروژه ی به متراژ زیاد،رعایت کردن بودجه محدود کارفرما برای اجرا بود که مجبور بودیم با یکسری محدودیت های بودجه، طراحی را طوری انجام دهیم که  یک سری استانداردهای طراحی را در خودش داشته باشد.

طراحی و اجرای کلینیک دندانپزشکی تهرانپارس

سیستم سرمایش

در مورد سیستم سرمایش و گرمایش ، ساختمان قدیمی بودو فاقد این موضوع بود .
ارزان ترین حالتی که میشد سیستم سرمایش را پیشنهاد داد، سیستم کولر آبی بود و با توجه به اینکه این واحد در آخرین طبقه قرار داشت می توانستیم از پشت بام و تراس برای دسترسی کانال‌های کولر آبی استفاده کنیم.

سیستم گرمایش

سیستم گرمایش ساختمان به صورت موتور خانه مرکزی بود که با توجه به پشنهاد معماری داخلی بوم در مورد تعویض لوله های اصلی، کارفرما نظری برعکس ما داشتند ولوله های قدیمی را حفظ کردندوازهمان سیستم قدیمی استفاده کردند.

طراحی و اجرای کلینیک دندانپزشکی تهرانپارس

پیشنهاد بخش فنی معماری بوم

درمورد سیستم گرمایش،چون ساختمان قدمت زیادی داشت ولوله ها ظاهر پوسیده ای داشتند ولوله ها از جنس فلز بودندوهرلحظه احتمال اب دادن لوله ها وجود داشت وممکن بود هزینه زیادی را به کارفرما وارد کند. پیشنهاد بخش فنی معماری داخلی بوم در مورد بخش گرمایش مجموعه،استفاده از پکیج های داخل واحد و همچنین جدا کردن سیستم گرمایش واحد از ساختمان بود.

طراحی و اجرای کلینیک دندانپزشکی تهرانپارسمطلب پیشنهادی: طراحی مطب دندانپزشکی با چهار یونیت

فضاهای دیگرمجموعه

فضاهای دیگری که این مجموعه داشت به غیر از بخش یونیت ،یک فضایی برای رسپشن ،یک سرویس بهداشتی، یک سرویس بهداشتی برای پرسنل،یک آبدارخانه و سی اس آر مشترک و یک رختکن کوچکی که برای پرسنل طراحی شده بود.

اتاقی هم برای آفیس و یا مشاوره در نظر گرفته شد که در زمان های تعطیلی کلینیک ،بتوانند پزشکان ودندان پزشکانی که انجا فعال هستند،دراتاق استراحت کنند.

طراحی و اجرای کلینیک دندانپزشکی تهرانپارسمطلب پیشنهادی: جدیدترین دکوراسیون مطب دندانپزشکی

طراحی مطب توسط بوم آرچی

مرکز بوم آرچی متخصص در امر طراحی مطب می‌باشد و پروژه های زیادی را در زمینه طراحی مطب دندانپزشکی و پزشکی انجام داده است. بنابراین اگر شما نیز قصد راه اندازی مطب را دارید، می‌توانید طراحی داخلی و دکوراسیون آن را به ما بسپارید. برای مشاهده ی پروژه های انجام شده توسط مرکز بوم آرچی، اینجا کلیک کنید.

🔸🔸🔸طراحی مطب بوم 🔸🔸🔸
برای مشاوره ی اولیه رایگان، آشنایی بیشتر با پروژه های انجام شده (از مرحله صفر تا تحویل نهایی)، اجرای تاسیسات و جزییات اجرایی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس :  22246352-021
شماره تلگرام : 30 88 302 0912

لوازم لوکس دکوراسیونی

طراحی و اجرای کلینیک دندانپزشکی تهرانپارس

اشتراک‌گذاری
, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی مطب دندانپزشکی قائم
نوشتهٔ بعدی
طراحی و اجرای مطب دندانپزشکی ظفر

مطالب مرتبط

فهرست