صندلی یونیت مطب دندانپزشکی از نظر ساختار و فیزیک تولید صندلی ها در سه تایپ Z – X – U یا I تقسیم بندی می شوند.
بیشتر کارخانجات به دلیل آسان بودن تولید از روش اول استفاده می کنند. بعضی از کارخانجات نیز به این دلیل که قدرت و استحکام صندلی در نوع دوم بیشتر است از این فیزیک برای تولید استفاده می کنند. این صندلی شامل شاسی ، زیر سری ، زیر دستی ، تشک  و پشتی صندلی میباشد
تشک صندلی عموما از جنس چرم میباشد.
پشتی صندلی توسط موتور تغییر زاویه ، جا به جایی را انجام میدهد و نوع جنس آن از پارچه قابل شستشو است
.با بدن انسان متناسب میباشد.زیر سری دارای حالات مختلفی از جمله تغییر زاویه سر ، تغییر ارتفاع و تغییر زاویه زیر گردن میباشد.

صندلی مطب دندانپزشکیهر صندلی یونیت دارای دو موتور می باشد. یک موتور برای قسمت نشیمن گاه و بالا و پائین کردن و موتور دیگر جهت جابجایی پشتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای راحتی کار دندانپزشک علاوه بر قابلیت انتخاب position های مختلف، دو mode در صندلی ها به نام های Zero position  و Over position  پیش بینی می شود.
Z حالتی است که صندلی به پائین ترین حالت خود رسیده و پشتی نیز به حالت 90 درجه برمی گردد و Over position  نیز حالتی است که صندلی به بالاترین ارتفاع و پشتی نیز به حالت خوابیده یا 180 درجه نسبت به نشیمن گاه می رسد.
صندلی دندانپزشکی از تکنولوژی  سیستم الکتریکی و پنوماتیکی بهره مند میباشد که  جهت  تسلط پزشک برای جا به جای و عدم تکان و لرزش بیمار و محکم بودن آن طراحی شده است.

نکته مهم در زیر سری این است که در حین درمان توسط  دندانپزشک نباید لرزشی صورت بگیرد .

 

تهیه شده توسط تحریریه ی بوم

 

 

اشتراک‌گذاری
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
۴۰ هزار دندانپزشک تا سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت
نوشتهٔ بعدی
طراحی و دکوراسیون داخلی جذاب ترین داروخانه های دنیا

مطالب مرتبط

فهرست