لوگو چیست؟

همین الان به اطراف خود نگاه کنید!

شما حداقل چند آرم خواهید دید! ما در دنیای ارتباطات ، تبلیغات و گرافیک زندگی می کنیم.

قطعاً باید ببینیم که سهم خوبی در بازار داریم یا حداکثر مخاطب را برای خدمات یا محصول خود جذب می کنیم. 

مطلب پیشنهادی: در کلینیک های دندانپزشکی یکی از مهم ترین عوامل، طراحی داخلی مطب می‌باشد.

لوگو یا آرم چیست؟

لوگو یک نماد گرافیکی است که می تواند به عنوان یک نماد ، نشان ، متن یا ترکیبی از اینها طراحی شود.

“آرم” عنصری گرافیکی از نشانه های تصویری است که در یک حرف خاص یا به سبک قلم تنظیم شده

یا در یک تصویر خاص (اما نه لزوماً خوانا) مرتب شده است. شکل ، رنگ ، قلم و … باید کاملاً با سایر نمادهای مشابه متفاوت باشد.

نشان دهنده یک طرح ملموس و متمایز  برای نشان دادن یک مجموعه ، محصول یا خدمات خاص است.

که علاوه بر ارجاع به برخی مفاهیم ، گاهی اوقات ویژگی ها و هویت یک سازمان یا محصول را نیز نشان می دهد. 

به زبان ساده ، یک آرم نمادی از نام است ، همراه با اشاره به حوزه کسب و کار ، که باید در ذهن مخاطب حک شود. توجه داشته باشید.

که حداقل در ایجاد آرم مهم است زیرا قرار است در مدت زمان کوتاهی جذابیت ، زیبایی و مفهوم را در ذهن مخاطب (بیننده) منتقل کند.

لوگو یا  آرم به مشاغل ، سازمان ها یا افراد کمک می کند تا نوع خدمات ، اهداف تجاری و محصولات خود را سریعتر به کاربران معرفی کنند ،

بنابراین با خلاقیت و منحصر به فرد بودن است که لوگو  در ذهن حک می شود و ماندگاری بیشتری دارد.

می‌توانید در قسمت پروژه ها تمام پروژه های انجام شده توسط بوم آرچی را مشاهده نمایید.

چرا لوگو ها مهم هستند؟

آرم یا لوگو  نمادی از تجارت ، محصول یا خدمات شما هستند ، وقتی می خواهید یک تجارت را به یاد بیاورید ،

اغلب اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند آرم است.

لوگو باعث می شود نام تجاری فوراً قابل شناسایی باشد ، لوگویی که به زیبایی و جاودانه طراحی شده است.

همیشه به یاد ماندنی خواهد بود و به مشتریان کمک می کند نام تجاری شما را به خاطر بسپارند.

تجربه و البته نتایج آماری نشان داده است که مخاطبین به شرکتی اعتماد دارند که دارای لوگو خوب و استاندارد است.

همچنین ، روابط تجاری بهتر بین رقبا یا شرکای موجود در بازار از مزایای داشتن یک آرم مناسب است.

پس از همه ، یک نام خوب و یک ظاهر با شکوه همیشه به یاد می ماند.

شکل ها و رنگ ها همیشه بر روی افراد تأثیر می گذارد و به خاطر سپردن فرایندها را آسان می کند.

این بدان معنی است که اگر لوگوی شما منحصر به فرد باشد و به راحتی قابل تشخیص باشد ، فرد می تواند به راحتی شرکت شما را به یاد بیاورد

و دوباره از محصولات شما استفاده کند و شما را به دوستان خود معرفی کند.

با مشاهده آرم ، بلافاصله در مورد کار ، محصول یا خدمات خود به روش خاصی قضاوت و درک می کنیم.

اگر یک آرم خدمات مورد نظر ما را نشان دهد و بتوانیم با آن ارتباط برقرار کنیم ،

با این شرکت شریک خواهیم شد و محصولات و خدمات خود را از آن خریداری خواهیم کرد.

به همین دلیل ، ضروری است که لوگو به درستی نشان دهنده تجارت و جذب مخاطب مناسب باشد.

این آرم و یا لوگو انتظارات شرکت را نشان می دهد و اگر نتواند مردم را به خود جلب کند ، وقت و پول تلف می شود و شخص مشتری نمی شود.

در اولین قدیم قوی باشید

بسیاری از شرکت ها در جهان فرصت کوتاهی برای جذب مخاطب دارند.

اگر یک آرم نتواند مخاطبان دنیای دیجیتال امروز را تحت تأثیر قرار دهد ؛ مخاطب با سرعت در حال حرکت است.

اگر برخی صاحبان مشاغل در ابتدای کار خود از یک لوگو  ارزان قیمت و مبتدی استفاده کنند ،

از تأثیر اتصال اول که در ذهن مخاطب ایجاد می شود ، بی اطلاع هستند.

برخی از صاحبان کسب و کارها که در ابتدای شروع کار خود هستند اگر از یک لوگوی ارزان و ساده استفاده کنند،

 از میزان تاثیر تصور اولی که در ذهن مخاطب ایجاد می شود بی خبر هستند.

ارتباط با ارزش های برند و معانی بیشتر ، اگر چه هدف اصلی لوگوها هویت هستند اما آنها می توانند با پیام های مهم تجاری و ارزش ها ارتباط برقرار کنند.

به عنوان مثال لوگوی آمازون یک لبخند را نشان می دهد که رضایت از خرید چیزی که شما واقعا می خواهید را نشان می دهد

و با رنگ نارنجی این لبخند ایجاد شده ست که گرمی را به کاربر منتقل می کند.

مقاله ی پیشنهادی :مقاله ی طراحی مطب دندانپزشکی با متراژ کم نیز به بررسی طراحی داخلی مطب دندانپزکشی در یک فضای کوچک پرداخته ایم.

 

لوگو چیست؟انواع لوگو

لوگوها را می توان به دو دسته نوشتاری و بصری تقسیم کرد.

دسته سومی وجود دارد که ترکیبی از نشانه های نوشتاری و تصویری است که ما آنها را به لوگوهای ترکیبی می شناسیم.

1.لوگو های نوشتاری :

لوگو تایپ: لوگو تایپ در درجه اول قابل خواندن است زیرا از حروف الفبا ساخته شده است

و به دلیل شکل آن مانند یک تصویر قابل مشاهده است. به عبارت دیگر ویژگی لوگوت ایپ این است که هم خوانده می شود و هم دیده می شود.

اینها نمادهایی هستند که به جای تصاویر فقط از کلمات یا جملات استفاده می کنند. به طور مثال عناوین مجلات و نشریات و فیلم ها

لوگو چیست؟لوگو چیست؟

منوگرام: در طراحی لوگو های مونوگرام برای یک برند از یک یا دو حرف اول استفاده می کنند.

بسیاری از شرکت های بزرگ مانند ال جی ، والت دیزنی ، مک دونالد و دیگران از این نوع طراحی برای خود استفاده کرده اند

که این نشان دهنده توجه بین المللی زیاد به مونوگرام است که در ایران تقریباً برعکس است.

علاقه عمومی به مونوگرام کم است ولی طراحی مونوگرام در سالهای اخیر رشد کرده است.

لوگو چیست؟

2.لوگوهای بصری یا تصویری :

نمادها یا لوگوهایی که مردم می شناسند. آنها تصاویری از یک شی ، نقش و نماد هستند ، مانند تصاویر مجازی (انسان ، حیوان و …) یا تصاویر غیر مجازی (دایره ، پیکان ، خط و …) و انواع مختلفی دارند.

لوگو های تصویری: که ارتباط مستقیمی با تجارت و هویت برند دارند ، مانند استفاده از نماد دندان برای دندانپزشکی 

لوگو چیست؟

لوگو های استعاری : نمایش دهنده قدمت و سنت است. مثل استفاده از نقش اساطیری در لوگو هواپیمایی ایران (هما)

لوگو چیست؟

لوگو های نمادین: که بدون هیچ ارتباطی با برند و حوزه فعالیت شکل می گیرد

مانند شکل سیب برای شرکت کامپیوتری اپل یا نقش سوسمار برای پوشاک لاکوست

لوگو چیست؟پیکتوگرام:

پیکتوگرام یک نماد بصری است که از طریق شباهت بصری آن با یک جسم فیزیکی معنی خود را به بیننده منتقل می کند.

این مفاهیم می توانند هشدار دهنده باشد و یا راهنما .

این علائم برای ارتباط با مخاطب در یک محیط مورد استفاده قرار می گیرند ،

از آنجا که مخاطب می تواند با فرهنگ ها و زبان های مختلف باشد ،

علائم بصری و نوشتاری باید نقش خود را به عنوان راهنما در همه جای جهان بازی کنند . مانند علائم راهنمایی و رانندگی ، ورزشها و مکانها

لوگو چیست؟3.آرم های ترکیبی:

این نوع لوگوها ترکیبی از متن و نماد و تصویر است.

عناصر بصری و متنی را می توان به طور مستقل ادغام یا طراحی کرد. در واقع یک تصویر به عنوان نماد برند و متن برای نام تجاری طراحی شده است.

 

لوگو چیست؟

 

لوگوهای قوی و حرفه ای به یاد ماندنی هستند و سریع به خاطر سپرده می شوند.

بدون شک در دنیای شلوغ تبلیغاتی امروز ، تمایز برند رمز موفقیت است. ما در شرکت مهندسی معماری بوم آرچی برای طراحی لوگو و علامت تجاری این مسائل را به دقت مورد توجه قرار می دهیم.

به دلیل شباهت های زیاد ، طراحی یک آرم منحصر به فرد دشوار است. هدف تیم گرافیک بوم آرچی طراحی یک لوگو خلاقانه و قوی و منحصر به فرد است که نمونه قبلی ندارد و نشان دادن هدف اصلی شرکت شما است.

یک لوگو حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

سازگاری با نام تجاری:

لوگو باید با مضمون ، مفهوم و ویژگی های برند سازگار باشد و معنی آن را به سرعت به مخاطب منتقل کند.

انعطاف پذیری:

یک طرح خوب و موفق باید بتواند در دو رنگ سیاه و سفید (تک رنگ) و تمام رنگ چاپ شود و در اندازه های مختلف استفاده شود.

هیچ تغییری در ظاهر و مفهوم آن ایجاد نشود.

کاربرد:

از یک طرح خوب و موفق می توان بدون هیچ مشکلی استفاده کرد ، چه به صورت آنلاین در وب سایت ها و چه هنگام چاپ در ابعاد  بزرگ و کوچک.

تناسب و اعتبار:

یک طراحی آرم خوب و موفق باید بتواند رابطه ای صادقانه بین صاحب لوگو و مخاطب مورد نظر ایجاد کند.

سوالاتی که قبل از طراحی لوگو باید مطرح شود:

خدمات یا کالاهای ارائه شده توسط شرکت خود را چگونه توصیف می کنید؟

آیا تصویری ذهنی از لوگوی خود دارید؟ توصیف کردن.

اهداف بلند مدت شرکت شما چیست؟

رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟

چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند؟

گروه هدف شما چه کسانی هستند؟

آیا برند شما باید رنگ خاصی داشته باشد؟

چه نوع لوگویی را ترجیح می دهید؟

از لوگو شما بیشتر در کجا استفاده می شود (محصولات چاپی ، وب سایت، اینستاگرام و غیره)؟

چه میزان بودجه می خواهید برای طراحی لوگو اختصاص دهید؟

مطلب پیشنهادی: برای آشنایی بیشتر با جدیدترین دکوراسیون مطب اینجا را کلیک کنید.

از نظر فنی ، هرکسی با کمی آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی و حتی بدون اطلاع از اصول طراحی و خلاقیت ، می تواند یک لوگو ایجاد کند.

ولی هزینه طراحی باید از نظر سرمایه گذاری در برند و بخش تبلیغات شما بررسی شودباید بدانید که  طراحی لوگو نقطه شروع کسب و کار شماست.  ایجاد یک تصویر  ماندگار در ذهن مخاطبان، نقش مهمی در توسعه تجارت و بازاریابی شما دارد.

روح و هدف طراحی یک لوگوی قوی این است که در رسانه ها به شما هویت و برندخاصی ببخشد.

این هدف می تواند از کارت ویزیت شما گرفته تا تبلیغات تلویزیونی باشد.

بنابراین با طراحی یک آرم خوب و موفق و با کمک طراحان مجرب  بوم آرچی می توانید به راحتی به این هدف برسید.


                                طراحی مطب توسط بوم آرچی

مرکز بوم آرچی متخصص در امر طراحی مطب می‌باشد و پروژه های زیادی را در زمینه طراحی مطب دندانپزشکی و پزشکی انجام داده است. بنابراین اگر شما نیز قصد راه اندازی مطب را دارید، می‌توانید طراحی داخلی و دکوراسیون آن را به ما بسپارید. برای مشاهده ی پروژه های انجام شده توسط مرکز یوم آرچی، اینجا کلیک کنید.

🔸🔸🔸طراحی مطب بوم 🔸🔸🔸
برای مشاوره ی اولیه رایگان، آشنایی بیشتر با پروژه های انجام شده (از مرحله صفر تا تحویل نهایی)، اجرای تاسیسات و جزییات اجرایی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس :  22246352-021
شماره تلگرام : 30 88 302 0912

لوازم لوکس دکوراسیونی

لوگو چیست؟

اشتراک‌گذاری
, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
طراحی اتاق پاکسازی پوست
نوشتهٔ بعدی
8 اصل برای طراحی لوگو دندانپزشکی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

فهرست